Tájékoztatjuk, hogy az MNB iránymutatásában felszólította a bankokat arra, hogy kezdeményezzenek egyezkedést a nem teljesítő adósaikkal a tartozásuk rendezése érdekében. Természetesen a pénzintézeteknek eleget kell tenniük ennek az előírásnak, ezért "jobbnál jobb" ajánlatokkal célozzák ügyfeleiket.
Sajnos ezek az ajánlatok azonban nem nyújtanak tényleges, megnyugtató, vagy teljesíthető megoldást az adósok számára. Legtöbbször a megfogalmazás is nehezen értelmezhető, vagy félreérthető a hozzá nem értők számára.
Nagyon ritkán foglal magában bármilyen tartozás elengedést, és az egyik legfontosabb feladata, hogy a sietve reagáló, vagy válaszoló adósoktól lehetőség szerint minél több információt szerezzenek meg.
Senki ne feledje el, hogy a bank nem non-profit, vagy jótékonysági intézmény, sőt a pénzügyi piac egyik legprofitorientáltabb szereplőiről beszélünk. A bank célja leginkább az elérhető legmagasabb összeg beszedése, megtudni, mi a legtöbb, amit az ügyfélből kihozhat.
A jól képzett banki követeléskezelő szakemberekkel szemben a hozzá nem értő adósok jelentős hátrányba kerülnek az egyeztetések során. Sajnos a pénzintézetek üzletpolitikai érdeke egyértelműen az, hogy minél nagyobb mértékben hajthassák be az adóson a követelést, akkor is, ha az irreálisan magas.
Javasoljuk, hogy bármennyire is „kényszert“ éreznek arra, hogy reagáljanak a levélben írt felvetésekre, ezt kizárólag akkor tegyék meg, ha a bank által felajánlott lehetőségekkel teljes mértékben elégedettek, és azok közül a kiválasztott megoldást maradéktalanul teljesíteni képesek.